Vad ska ni göra under Earth Hour?

Själv tänker jag, förutom släcka lampor och andra föremål som behöver ström (såklart!), krypa ned i soffan med tända ljus, en kopp nybryggt te och en bok. 

Ha det mys under Earth Hour!


Varför stiga upp när man kan ligga kvar?

Ligger just nu, fortfarande, i sängen och har det varmt och mysigt under täcket efter en härlig gårdag. 

Jag och ett kompisgäng gick ner på stan och åt en otroligt god planka och drack vin. Spontant och härligt.

Senare på kvällen efter jag kommit hem åkte jag, Madde och hennes syster Ellinor till Emma som precis flyttat. Där åt vi kladdkaka och skrattade (och jag låg på golvet och dog av hicka).

Gårdagen var en bra dag med andra ord.




Från lyckokakan


Fina Clara ute i vårsolen, inte kunde man tro igår att det skulle ligga snö på backen idag.

I blommiga skor vandrar jag


Tänk vad lite photoshop kan göra



Jag är verkligen bara en amatör när det kommer till photoshop och tänk vad jag redan kan göra. De riktigt duktiga fotograferna kan fixa tänderna, håret, få dig gå ned 10kg, konstruera om hela ditt ansikte, osv osv. Det är därför gott folk ni aldrig, aldrig, ALDRIG ska tro på en endaste bild i tidningarna eller på reklamerna.

Bilden är förövrigt till ett projekt i skolan.
Fotad av Clara Spåneberger och redigerad av mig.

Godaste glassen i sommar



Igår testade jag en glass som gjorde mig lite skeptisk.
En gräddglass som var laktosfri, det är ju inte alltid det lyckas.

Men den här var som en sommardans på tungan. Det smakade verkligen härliga hallon som toppats av riktigt gräddig glass. Åh, den var så god. Och laktosfri.

Tack triumfglass, ni har gjort min sommar! Nu slipper jag äta isglass dagarna i ända.

Vitaminchock, ett bra avslut på dagen



Annanas, kiwi och apelsin. Med iste.
Om man har otur kan allt detta vara lite omoget och lite surt, men jag hade sådan där übertur och lyckades ta tre perfekta frukter som var supersöta och bara för goda.

Ja ibland är faktiskt frukt godare än godis.

Retro camera & bebisdjur


1. Tiger sover i vårsolen  2. De bara dagsgamla små kulltingarna med en beskyddande mamma  3. Bara några timmar gamla lamm som redan leker  4. Laza som så gärn vill valla de små  5. Det ena höggravida fåret efter det andra

De första lammen och kulltingarna har äntligen kommit hos mina kära farföräldrar! Och självklart begav jag mig ut på landet igår för att möta dessa små underbara varelserna. Jag gav förslag att jag kunde få en liten kullting i 20 årspresent alt. studentpresent (eller en kalv), men det var inte så populärt. Varken mamma, pappa, farmor eller farfar tyckte det var en sådan himla bra idé, tråkmånsar.

Men nu har jag i alla fall ännu mera anledning att komma upp till 'famo & fafa' och dricka flera koppar kaffe, helt underbart.

Skjut mig, skjut mig nuuuuu


Åååååh, ni anar inte hur trött jag är på att se det här framför mig på datorskärmen.
Jag håller alltså på med en tablettask i mediakommunikation (där vi också ska göra en reklamaffish + serie till) och i grafisk kommunikation (där vi har samma lärare) ska vi göra en egen tidning.

Buhuhuhuhuhu, det här suger så hårt. Speciellt när läraren tror att jag är intresserad OCH att jag är bra på detta!?

Tröstkisse


"Min" lille kisse Iza tyckte nog allt synd om mig efter jag kommit hem för så fort jag lade mig på soffan så kom hon spinnandes. Oj så hon spann och kromade (Vänta, är det ett ord? Nu är det de om inte annat.) sig.


Men inga pussar var okej tydligen.


Och sen sov hon där.
Riktigt jäkla gött, och lääääääänge.
Hon totalt ignorerade min stakars mage som ropade på lunch.

Sjukhusbesök


Ser ni rädslan i ögonen?
Det är min sjukt jobbiga nålrädsla som kickade in idag, för ännu en gång fick jag åka in och ta tester på sjukan.

Men då kommer räddaren i nöden:
Emla-plåster ♥, vad skulle jag göra utan dem?


Men något stick senare så är det över. Alltså verkligen över, för det var det sista testet. Woho!
Jag har visserligen blodtryckstest som jag ska göra i tre veckor kvar, men det är inga mer stick. Äntligen!



Tillfällen då det är okej att svära:



När den redan trasiga tangenter går sönder totalt.
Helvetessatansjävlaskit

Våren kommer

Rocky fick vara ute för första gången.



Ett hav av blommor väntar på att få bryta sig ut.



De första kläderna hänger ute.



Några bin har hitta ut igen.

Kraschlandning

För exakt en vecka sedan kraschlandade jag.
För exakt en vecka sedan, ungefär vid denna tiden, låg jag på en brits på sjukhuset och grät utan stopp.
För exakt en vecka sedan lärde jag mig för att komma ut ur helvetet måste du klätra längre ned för att komma upp igen.

Det har en gått, som sagt, en vecka sedan jag satt i datorsalen och kände att det gick inte mer. Varken kroppen eller själen orkade mer. Jag höll på att brista ut i gråt vilken sekund som helst, utan någon som helst anledning, och jag kände mig så trött. 

Jag fick åka ifrån skolan, till sjukhuset och där brast allt. All denna stress jag lagt på mig själv och skapat blev helt enkelt för mycket. Jag krachade.

Jag har haft problem med mitt psyke ungefär så länge jag kan minnas, men det har egentligen aldrig blivit återgärdat. Jag har varit hos BUP men utan några resultat, så det här var ganska väntat.

Så nu är jag här och försöker landa, kraschlanda, med en "tillfällig-diagnos" depression och med antidepressiva.

Så nu vet ni varför jag inte har skrivit och vad som pågår.
"It's always darkest just before the dawn"

Just idag är jag hemma. Jag kände att det blev lite för mycket i skolan.
Jag vet att jag egentligen bör vara i skolan, "rutiner, rutiner rutiner" jag vet. Men av antidepp blir det värre innan det blir bättre så livet känns så tungt för tillfället att jag kände att jag behövde bara få vara hemma lite. Få gå runt och göra lite sysslor och inte tänka på skolan. Och vet ni vad? Jag mår faktiskt bättre för tillfället. Det är ju skolan som är problemet och därför jag äter antidepp, så att slippa den i några timmar känns underbart.

Men nog om det, här ska vi inte prata om sådant.


Veckan går för långsamt!

Idag vaknade jag av väckarklockan och undrade varför sjutton den ringde för. Det var väl ändå lördag?

"Men nej, det konstaterade jag att det inte var. För det är ju fredag!" tänkte jag sen.
"Men vänta nu lite? Det känns inte som en fredag, är det verkligen inte lördag?"

Efter mycket funderande och tänktande medan väckarklockan fortfarande tjöt kom jag på, det är ju inte alls varken fredag eller lördag. Det är ju torsdag! Bara torsdag! Och jag som behöver helg, nu.

Och för att göra denna torsdagen lite mer underbar så är jag snuvig och min träningsvärk(?) i ryggen börjar göra riktigt ont.


Ingen glad Lina idag.

Sliten tjej


Nope, jag är inte dödssjuk eller så.
Det är faktiskt smink. Ni förstår sen när ni ser bilden, men den handlar om miljö, luft och hälsa.

För idag fick jag det tråkiga jobbet att leka modell, fyyyy så jag hatar det.
Jag står mycket hellre bakom kameran än framför.

Jag är ingen modell jag inte.

Högen som aldrig tar slut

Gaaaah!
Jag drunknar i läxor och uppgifter.


Dödens chips

Herregud, dessa chips dödar mig. Eller i alla fall min tunga.
Så, så, såååå starka så tungarn bränner ihop till en liten hög av aska i munnen. (Jag har snart druckit upp hela päronsodan, helt själv, tack vara dessa chips.)

Men så är de ju så goda också, så man bara måste äta dem också.


Just nu...



...har jag en massa skolpapper framför mig...



...och dricker päronsoda.
Känns väl helt okej såhär dagen efter.

Jag kommer aldrig blir klar!

Lite så känns det efter gårdagens photoshoot. (Oj så professionellt det lät)
Jag vet ju att jag kommer att bli klar, förr eller senare. Det tar bara lite tid att gå igenom nästan 300 bilder, men jag är ju så otolig. För samtidigt som jag älskar att sitta och pilla med att redigera så vill jag bara att det ska vara klart. NU!


Ellinor, en av mina fina modeller igår som redigeras för tillfället.

Syns det om man har huvudvärk?



I dagsläget skulle jag svara ja.
Osminkad, rufsigt hår och allmänt trött syn.

Himla tur att det är jag som är fotografen och inte behöver bli fotad idag!

När kvällen inte blir som planerad så kollar jag på galna killar

Egentligen skulle jag dra mig in till stan och träna, men som vanligt blev det inte av. Denna gången var det dock inget jag kunde ändra på för nu är det bilen som har tjurat ihop.

Så ikväll ska jag istället dricka te, äta lakrisal som jag hittade och titta på Jackass. Gud så jag saknat det. Jag kommer ihåg när jag gick på högstadiet och man varje kväll stannade uppe sent så man kunde se de älskade idioterna på tvn. Man var trött, helt slut, dagen efter men det var så värt det.

Jag ska nog också möblera om rummet. Men det hinner jag nog med sen.


Bildkälla

Tadaaaa!



En bild på mig!
Erkänn att ni blev chockade!
Jag har ju visat mig här på bloggen lika ofta som troll kommer ut ur sina grottor, typ.

Ja, det var ju egentligen bara det jag hade att rapportera.

Tim fucking Burton

Ni anar inte hur lycklig jag är över att hitta den trailern.
Oj, oj, oj, Mr. Burton är tillbaka.

Jag vill bara hoppa upp och ned av glädje!




Glada nyheter är alltid trevligt såhär på morgonkvisten.

En stackars liten läsare

Här sitter jag och inte orkar med bloggen, och så visar det sig att jag har en stackars liten läsare som följer mig varje dag.

Vem det är har jag inte en aning om, men denna lilla person har klickat sig in varje dag och hoppats på ett nytt inlägg, och så kommer det inget. 

Eller ja. Jag vet ju faktiskt inte alls om denna person hoppats på något inlägg över huvudtaget, personen i fråga kanske bara råkar klicka sig in då och då. Eller så är det olika personer som råkar komma in varje dag. 

Vad vet jag?

Men nu ska jag köra en liten snabbis-yoga innan sänggången.


Och förresten titta vad jag har hittat i min trädgård idag!


RSS 2.0