#CuttingForBieber

#cutforbieber och #cuttingforbieber trendar på twitter. Anledninger är tydligen den att Justin har rökt på (som i sig inte verkar vara helt sant heller), och hans fans protesterar mot detta genom att skära sig själva och ta bilder på detta, för att sedan sprida bilderna på twitter. Och ja, detta är tyvärr helt sant. Jag såg precis bilder.

Alltså, för att förtydliga detta lite, tonårs-tjejer (och killar?) SKÄR sig för sin IDOL, tar BILD på det och sedan postar det på twitter.
 
Detta gör mig faktiskt jävligt upprörd. Självskadning är ett SERIÖST och mycket ALLVARLIGT problem. De som väljer att skada sig själva för att visa sin idol att han har gjort fel (hur nu skära upp sina armar och posta de på twitter kan visa att han gjort fel?) är faktiskt, idioter.
 
 
DETTA är alltså vad #cutforbieber handlar om. Det är alltså inget litet skärsår vi pratar om, utan hela armarna uppskurna. 
Varför? Låt mig bara förstå varför.

Jag kan mycket väl förstå varför någon skär upp armarna p.g.a. en växande ångest inom sig som det inte går att bli av med, för att personen känner sig inte värd mer, för att personen vill bara veta ifall den fortfarande lever, eller för att den ska bara få känna ett lugn i åtminstone 5 minuter. Tro mig, jag kan förstå.

Men jag kan inte förstå varför någon väljer att göra det för att det är en trend. Någon som man "måste" göra ifall man är ett äkta fan. 
 
Slogan är tydligen "you stop using drugs and we'll stop cutting".
Så det är därför. Därför väljer, jag vet inte hur många, unga tonårstjejer att skada sig själva. Därför väljer unga tonårstjejer att göra ärr för livet. Därför väljer unga tonårstjejer att riskera livet. Därför.

Människor gör många idiotiska saker, ja, men detta gör mig bara ledsen.
 
Jag låter den här mannen ta över, för jag har inget bra att säga längre. Luften gick liksom ur mig.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0