Nyttigare frukost


Ett erkännande, jag är inte alls så hälsosam som jag borde va (min vikt avslöjar nog det endel, ja). Men ibland tänker jag faktiskt liiite på vad jag stoppar i mig och speciellt vid frukosten. Det känns som om frukosten trots allt är det viktigaste målet på dagen, det är på natten kroppen klickar på reset-knappen och man får en ny chans på morgonen. Så frukosten känns inte som något man ska trycka i sig vad som helst. Även om övriga dagen kanske går lite fel.

Och jag vet, mörkt bröd is the sheit, men ibland bara orkar man inte.


Macka
Leverpastej (= protein & järn)
Gurka (=grönsaker är väl alltid nyttigt?)

Mjölk
(=kalcium)

Skyr
(=protein)

Helt okej frukost, tycker jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0