Att skolan är på dina egna villkor är en myt

För varför blir vi annars tvingade till att ha praktik?
Jag får inget alls ut av det, förutom en stor klump i magen, stress och panik. Jag fullständigt hatar praktik. Och inte kan man komma överrens med lärarna och göra en deal. För "alla gillar ju praktik bättre än att gå i skolan".

Nej, jag gör inte det.
Jag mår fan dåligt av det.
Och det är inte det att jag inte klarar av att jobba, för det gör jag (hur skulle jag annars kunna ha jobb?). Men praktik får mig att känna mig uttittad, liten, rädd, stressad och jag känner mig helt korkad när jag kommer som praktikant. Jag lär mig ingenting, jag mår bara dåligt och har sömnlösa nätter.

Varför ska jag då bli tvingad till något som får mig att må dåligt? Jag är ganska säker på att jag kan klara arbetslivet utan någon jävla praktik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0